عاشقانه

فلله العزه جمیعا

1402/11/1 13:40
نویسنده : فاطمه
78 بازدید
اشتراک گذاری

من کان یرید العزه فلله العزه جمیعا‌...

هررررکس عزت میخواهد(بداند)پس جمیع عزت برای خداست...

در حدیثى از «انس» نقل شده که پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «إِنَّ رَبَّکُمْ یَقُولُ کُلَّ یَوْم أَنَا الْعَزِیزُ، فَمَنْ أَرادَ عِزَّ الدّارَیْنِ فَلْیُطِعِ الْعَزِیزَ»؛ (پروردگار شما همه روزه مى گوید: منم عزیز! و هر کس عزت دو جهان خواهد، باید اطاعت عزیز کند!).

نمیدونم براتون پیش اومده که به مفهوم عزت فکر کنید یا نه،عزت چیه یه آدم با عزت تو ذهن شما چه خصوصیتی داره  و وقتی این کلمه رو میشنوین یاد کی میفتین؟

گاهی به این فکر میکنم که آیا من در چشم دیگران آدم با عزتی هستم یا نه..دیگران دربارم چی فکر میکنن و تو ذهنشون آدم حقیری هستم یا بزرگ و عزیز...

برای بدست آوردن این عزتی که تو ذهنم هست فهمیدم که با اطاعت خدا حاصل میشه...هر اطاعتی...

گاهی فکر میکردم که شاید اطاعت یه خانم از همسرش باعث بشه عزت و احترامش خورد بشه ،ولی الان نه ،بنظرم این کار چون درواقع اطاعت از حرف خداست باعث عزت و احترام برای خانمه...البته واقعا کار سختیه چون آدم از پدر و مادرش شاید راحت تر بتونه حرف شنوی داشته باشه ولی از کسی که شریک زندگیشه و همسن و سالشه کمتر و سخت تر!

بقول رضوان توی وبلاگ"تو فقط لیلی باش"خانواده مثل تنگه احد هست که خدا حراست از اون رو به خانم ها سپرده ..اگر ما این تنگه این سنگر رو رها کنیم دشمن همونجور که مسلمونا رو دور زد و شکست شون داد،به خانواده نفوذ میکنه و اونه که مطابق میلش و منافعش تربیت بچه ها رو بدست میگیره

اللهم ارزقنا توفیق الطاعه

پسندها (2)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به عاشقانه می باشد