عاشقانه

دفاع

1397/12/15 10:15
نویسنده : فاطمه
294 بازدید
اشتراک گذاری

همزمان با تولد پسر جاریم،خواهرشوهرم دفاع فوق لیسانسشو انجام داد....و به سلامتی ان شاءالله فارغ التحصیل شد...خیلی درگیرش بود و سختش بود..همش در رفت و آمد به تهران و ...وقتی دفاعش تموم شد خیلی خوشحال بود معلوم بود یه باری از روی دوشش برداشته شده...خیلی بهش غبطه خوردم ...یاد آیه فان مع العسر یسرا افتادم...همزمان بودن این دو اتفاق باعث شد که به فکر فرو برم که من چه زحمتی برای زندگیم کشیدم تا ثمرشو ببینم...و اینجور احساس خوشحالی کنم...فقط چند ترم رفتم دانشگاه و از شانس بدم روزانه...یه عالمه بدهی و اخرشم ولش کردم....حالا مدرک دیپلمم هم آزاد نمیشه که بخوام جای دیگه ای ثبت نام کنم!!حس بدیه،،تازه نمیدونم این بدهی از لحاظ شرعی ماجراش چی میشه!؟

اون به کنار حامله هم نشدم که مثل جاریم اگه ۹ ماه درگیر بودم و استرس کشیدم بعدش ثمرش رو ببینم...

 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

یک مادر
15 اسفند 97 19:32
سلام بانو
حالتون خوبه؟
من تقریبا همه ی پست های وبلاگتون رو خوندم
خیلی جاهاش با پای دل و احساسم همراه و همدردتون شدم و درکتون کردم

میفهمم چه حسی دارید وقتی فکر بارداری هستید و هر ماه باز میبینید که دوباره باید انتظار بکشید در حالی که جاریتون و اطرافیانتون بچه دار میشن و شما فکر میکنید که از اونا عقب موندید

خیلی خوشحالم که توی این سن اینطور فکر بچه دار شدن هستید و براش لحظه شماری میکنید و مطمئنم که به موقعش خدا بهتون از اون فرشته های تازش رو امانت میده و ان شاالله که در اون روزگار امانت دار خوبی باشید

توکلتون به خدا باشه به نظرم به جای نشستن و غصه خوردن باید پاشید برید خودتون رو آماده کنید
برید دنبال اون چیزایی که لازم دارید و وقتی که بچه بیاد دیگه نمیتونید اون موقع برید دنبالش
برید کلاس ها و دوره های تربیت کودک و خودتون رو آماده و ورزیده کنید برای روزگاری که قراره مادری کنید

برید دنبال یکسری کارهای هنری مثل عروسک بافی و نقاشی و قصه گویی که ابزارهای لازمی هستند برای بچه داری و خیلی به دردتون میخورن

ببینید به چه چیزایی علاقه دارید همونا رو دنبال کنید و در کنارش هم توکلتون به خدا باشه و دعا کنید تا هر وقت آماده بودید بهتون فرزندانی صالح و سالم بده

خیلی هم حساس نشید به زندگی اطرافیانتون به داشته هاتون فکر کنید به همسر بزرگوارتون و به اونایی که در آرزوی داشتن همین همسران بزرگوار روز رو شب میکنن

در روایتی داریم که در امور مادی و دنیایی خودتون رو با پایین تر از خودتون مقایسه کنید و در امور اخروی و معنوی خودتون رو با بالاتر از خودتون😊

براتون آرزوی خوشبختی دارم دوست من
 
فاطمه
پاسخ
سلام دوست عزیز
ممنونم از همراهی و راهنماییتون
منم تلاشم واقعا همینه..ولی بعضی وقتا کم میارم و گاهی دقیقا احساس عقب موندن دارم...توصیه تون هم حتما شروع میکنم ..چنتا کتاب درباره تربیت فرزند دارم شروع میکنم بخونمشون...امشب شب لیله الرغائبه براتون عاقبت بخیری و خوشبختی از خدا میخوام
یک مادر
16 اسفند 97 23:13
قربون محبتتون
ممنون از دعای خوبتون
بله میفهمم حس عقب موندنتون رو طبیعی هم هستا فکر نکنید فقط خودتون این حس ها رو دارید و عذاب وجدان بگیرید
مهم اینه که بتونید بهشون اهمیت ندید و توی ذهنتون پرورشش ندید

به خدا اعتماد کنید و به خیر بودن اون چیزی که براتون نوشته ایمان داشته باشید

واقعا از این فرصت برای رشد شخصیت مادریتون استفاده کنید و اون رو یه فرصت طلایی بدونید

کتاب منِ دیگرِ ما در زمینه تربیت کودک کتاب خوبیه فرصت کردید اونم مطالعه کنید.
براتون آرزوی موفقیت دارم
فاطمه
پاسخ
خیلی ممنون از محبتتون
التماس دعا
یک مادر
17 اسفند 97 10:00
🌹🌹🌹🌹😊
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به عاشقانه می باشد